تاریخ : جمعه 27 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

این اشكال علاوه بر اشكال‌هایی كه به كل Office وارد است، تصمیم برای ارتقاء به این نسخه جدید را با شك و تردیدهای اساسی روبرو می‌كند.

در مورد مزایای استفاده از نسخه ۲۰۰۳ Outlook و در كل Office، مقالات و مطالب زیادی نوشته شده كه همگی با بیان برتری‌های این نرم‌افزار نسبت به نسخه‌های قبلی، خواننده را ترغیب به ارتقاء می‌كنند. در این میان توجه بسیار كمی به نقاط ضعف و اشكالات موجود در این بسته نرم‌افزاری شده است.من هم مانند كاربران دیگر بسیار علاقه‌مند به ارتقاء شدم، ولی پس از انجام این كار درگیر مشكلات متعددی شدم و مناسب دیدم این موارد را، به خصوص در مورد Outlook، به رشته تحریر درآوردم تا دوستان و علاقه‌مندان دیگر هم این تجربه بهره‌مند گردند.

آفیس ۲۰۰۳

این نرم‌افزار علاوه بر بخش‌های معمول مانند Word، Outlook، Excel، Access، PowerPoint، و FrontPage، شامل بخش‌هایی نظیر Project، Publisher، OneNote، InfoPath است كه متاسفانه باید در چندین سی‌دی تهیه شوند. ولی اگر صاحب یك درایو دی‌وی‌دی هستند، تكنولوژی روز همه این بسته نرم‌افزاری را در یك دی‌وی‌دی عرضه كرده است.نكته جالب اینجا است كه شما باید به محض نصب كردن آفیس، یك برنامه اصلاحی هم برایش دانلود كنید! این برنامه چند صد كیلوبایتی، یك نقص عمده این نرم‌افزار غول‌پیكر را برطرف می‌كند!(مَثَلِ فلفل نبین چه ریزه...!) اشكال از اینجا ناشی می‌شود كه اگر با آفیس جدیدتان، فایل‌های قدیمی آفیس خود را باز كنید (به خصوص متون فارسی و دارای جدول) می‌بینید كه آنها كمی به هم ریخته شده‌اند، بنابراین لازم است برنامه فوق را حتماً نصب كنید.

و اما Outlook

این برنامه با یك رابط بسیار زیبای گرافیكی طراحی شده است. اولین نكته در مورد Outlook، یك فولدر جدید برای ایمیل‌های ناخواسته (Junk) است كه دارای فیلتر قابل به روز شدن است. فایل به روز كننده آن در حدود ۲ مگابایت، در سایت مایكروسافت موجود است و درجه حساسیت آن هم قابل تنظیم می‌باشد. مشكل عمده Outlook در عدم سازگاری كامل با نسخه‌های قبلی خود است. یعنی فایل PST ساخته شده در Outlookهای قبلی در نسخه ۲۰۰۳ قابل استفاده است، ولی عكس آن ممكن نیست. فایل PST حاوی همه ایمیل‌ها، آدرس و مشخصات دوستان شما در Outlook است. در نسخه ۲۰۰۳ امكان جدیدی به آن اضافه شده است كه پشتیبانی بهتری از كاراكترهای یونی‌كد دارد و بنا به ادعای مایكروسافت، فشرده‌سازی بهتری ارائه می‌كند.

مشكل از آنجا شروع می‌شود كه بعد از ارتقاء و به محض دریافت اولین ایمیل، Outlook به طور اتوماتیك و بدون اجازه، فایل PST قدیمی را به فرمت جدید تبدیل می‌كند، در حالی كه دیگر به هیچ وجه نمی‌توان این تبدیل را معكوس نمود! یعنی مایكروسافت این طور فرض كرده كه كاربر پس از دیدن نسخه ۲۰۰۳ آنقدر به آن علاقه‌مند خواهد شد كه احتمال برگشت به نسخه‌های قبلی صفر است! حتی با Uninstall كردن نسخه ۲۰۰۳ و نصب نسخه قدیمی، مشكل حل نمی‌شود و در ضمن Outlook قدیمی دیگر كار نخواهد كرد. این مشكل با Import and Export سنتی نیز حل نمی‌شود و فایل PST تولید شده فقط در نسخه ۲۰۰۳ باز می‌شود.در راهنمای نرم‌افزار نیز اشاره شده كه اگر در بخش فرمت فایل PST‌ عبارت «۹۷ تا ۲۰۰۲» قید نشده باشد، آن وقت فایل مورد نظر با نسخه‌های قدیمی‌تر سازگار نیست، ولی گفته نشده كه برای سازگار نمودن فایل موردنظر چه باید كرد. برنامه Personal Folders Backup در سایت مایكروسافت نیز كمكی نمی‌كند، چرا كه این برنامه نیز از فایل‌ PST، بدون تغییر فرمت آن، نسخة پشتیبان تهیه می‌كند!

پس از آن كه در راهنمای داخل Outlook نیز نتوانستم راه حلی پیدا كنم، آستین‌ها را بالا زدم! و بالاخره راه حل را یافتم: برای تهیه نسخه پشتیبان كه با نسخه‌های قدیمی سازگار باشد، در منوی Tools روی Options كلیك كنید. در بخش Mail Setup روی Data Files كلیك كنید. اكنون آدرس فایلی از Outlook را می‌بینید كه حاوی همه ایمیل‌ها، آدرس‌ها و غیره است. می‌توانید یك آدرس دیگر (آدرسی كه می‌خواهید نسخه پشتیبان در آنجا كپی شود) به آن اضافه كنید. توجه نمایید كه در بخش فرمت، نوع «سازگار با نسخه‌های ۹۷ تا ۲۰۰۲» را انتخاب كنید. حالا به محیط Outlook برگردید. می‌بینید كه یك فولدر جدید به لیست فولدرها اضافه شده است. اكنون تنها كاری كه باید بكنید این است كه از هر چه كه لازم دارید یك كپی در فولدری كه ساخته‌اید بریزید. زمانی كه خواستید این فایل‌ها را در نسخه قدیمی Outlook كپی كنید، در همان جای قبلی آدرس فایل تولید شده را وارد كنید و فایل‌های مورد نظر را سر جای اصلی‌شان كپی كنید.این نكته نشان می‌دهد كه مبدل فایل PST در درون Outlook جدید طوری جاسازی(!) شده است كه جز كاربران حرفه‌ای نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا كنند. این اشكال علاوه بر اشكال‌هایی كه به كل Office وارد است، تصمیم برای ارتقاء به این نسخه جدید را با شك و تردیدهای اساسی روبرو می‌كند.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: مقالات OUTLOOK , ,
تاریخ : جمعه 27 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

یكی از مزایای Gmail نسبت به Yahoo علاوه بر سرعت بالاتر، امکان دسترسی رایگان به سرویس POP۳ این سایت از طریق نرم افزار Outlook است. در این مقاله سعی داریم نحوه ایجاد اكانت Gmail در Outlook Express را شرح دهیم.

استفاده از Outlook برای دریافت و ارسال ایمیل‌ها این مزیت را دارد که دیگر برای جک کردن نامه های جدید و یا ارسال نامه‌های خود نیازمند مراجعه به سایت وب یک سرویس ایمیل مانند جی‌میل و استفاده از مرورگر وب نخواهید بود.

برای ایجاد اكانت Gmail در Outlook دو روش وجود دارد:

۱- ایجاد اکانت به صورت خودكار (Automatically):

بدین منظور ابتدا برنامهء Gmail Autoconfiguration Tool كه توسط خود Google عرضه می شود را دانلود كنید.

سپس با توجه به تصویر مراحل زیر را طی كنید:

۱) ابتدا برنامه را اجرا كنید.

۲)در قسمت Which mail program do you wish to use with Gmail برنامه Outlook خود را انتخاب كنید.

۳)نام كاربری Gmail خود را در قسمت E-mail address وارد كنید.

۴)در قسمت Display name، نام خود را وارد كنید.

۵)در انتها روی دكمهء Configure كلیك كنید.

فعال كردن POP Mail:

حال شما برای فرستادن و دریافت E-mail در Outlook نیاز به فعال كردن POP در اكانتGmail خود دارید. بدین منظور:

۱) وارد اكانت Gmail خود شوید.

۲) در بالای صفحه Gmail روی لینك Settings كلیك كنید.

۳) در بالای صفحهء Mail Settings روی گزینهء Forwarding and POP كلیك كنید.

۴) در قسمت POP Download همین صفحه، گزینهء Enable POP for all mail را فعال كنید.

۵) در انتها روی دكمهء Save Changes كلیك كنید.

۲- ایجاد اکانت به صورت دستی (Manually)

 

۱) برنامه Outlook را اجرا كنید.

۲) در منوی Tools گزینه Accounts را انتخاب كنید.

۳) در۴) نام خود را در قسمت Display name وارد كنید و روی دكمهء Next كلیك كنید.

۴) نام خود را در قسمت Display name وارد كنید و روی دكمهء Next كلیك كنید.

۵) آدرس Gmail خود را در قسمت Account name به طور كامل وارد كنید.

۶) در قسمت Incoming mail عبارت pop.gmail.com و در قسمت Outgoing mail عبارت smtp.gmail.com را وارد كنید و Next را بزنید.

۷) آدرس Gmail خود را به طور كامل در قسمت Account name و كلمهء عبور خود را در قسمت Password وارد كنید و Next را بزنید.

۸) در انتها روی دكمه Finish كلیك كنید.

۹) حال دوباره از منوی Tools به قسمت Accounts… بروید.

۱۰) عبارت pop.gamil.com را انتخاب كنید و بر روی دكمه Properties كلیك كنید.

۱۱) در این قسمت Tab‌ (یا زبانه) Advanced را انتخاب كنید.

۱۲) در قسمت Server Port Numbers ابتدا تیك عبارت (This server requires a secure connection (SSL اولی را بزنید و در مقابل عبارت (Outgoing mail (SMTP عدد ۴۶۵ را وارد كنید.

۱۳) در همین قسمت، به مانند مرحله قبل تیك عبارت (This server requires a secure connection (SSL دومی را بزنید و در مقابل عبارت (Incoming mail (POP۳, IMAP or HTTP عدد ۹۹۵ را وارد كنید.

۱۴) به Tab (یا زبانه) Servers بروید و تیك عبارت My server requires authentication را بزنید.

۱۵) روی دكمه Ok كلیك كنید.

می بینید كه روش اول خیلی ساده تر می باشد ولی شاید به مانند من، جزو آن دسته از افرادی باشید كه بنا به دلایلی روش دوم را می پسندید!پنجرهء باز شده، روی دكمه Add كلیك كنید و سپس ...Mail را انتخاب كنید.


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: مقالات OUTLOOK , ,
تاریخ : جمعه 27 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

یکی از توانمندی هایی که نرم افزار Microsoft Outlook برخوردار است و اکثر کاربران از آن بی خبرند ، قابلیت ارسال ایمیل صوتی یا Voice Mail است.

با استفاده از این روش شما میتوانید یک پیغام صوتی را ظبط کرده و برای فرد مقابل ارسال کنید. سپس او میتواند پیغام شما را به شکل صوتی دریافت کند.
برای این کار:
ابتدا نیاز است تا پیغام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور میتوانید از Recorder خود ویندوز استفاده کنید. از منوی Start وارد All Programs شده ، سپس از شاخه Accessories و سپس Entertainment بر روی Sound Recorder کلیک کنید. اکنون از طریق میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره سازی کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.
اکنون نرم افزار Outlook را اجرا کنید.
وارد صفحه مربوط به ارسال ایمیل شوید. اکنون از نوار بالا و منوی Insert روی قسمت File کلیک کنید. حالا فایل صوتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه Insert کلیک کنید.
حال میتوانید متن نامه را نیز وارد کرده و ایمیل را ارسال کنید.
اکنون پیام شما همراه فایل صوتی به شکل Voice Mail برای فرد مورد نظر ارسال میشود. در صورتی که خود فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook و امثالهم استفاده کند به محض مشاهده ایمیل میتواند پیغام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیغام صوتی به شکل یک فایل پیوست برای فرد مورد نظر قابل دریافت است.


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: مقالات OUTLOOK , ,
تاریخ : جمعه 27 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

اگر از نرم افزار Outlook برای مدیریت ایمیل های خود در ویندوز XP استفاده میکنید حتمأ به این موضوع برخورد نموده اید که در صفحه لوگین به ویندوز و به هنگام نمایش حساب های کاربری ، در زیر نام کاربر میزان ایمیل های خوانده نشده وی درج میگردد. بنا به هر دلیلی شاید دوست نداشته باشید تا تعداد ایمیل های خوانده نشده تان در این قسمت نمایش داده شود. هم اکنون به معرفی روش غیرفعال کردن این شمارنده ایمیل های خوانده نشده در ویندوز XP میپردازیم.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionUnreadMail

بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD را انتخاب نمایید و نام آن را MessageExpiryDays تنظیم کنید.
سپس بر روی MessageExpiryDays دوبار کلیک کرده و در قسمت Value به آن مقدار 0 بدهید.
کار تمام است، اکنون اگر ایمیل خوانده نشده ای در ویندوز داشته باشید دیگر در صفحه لوگین ویندوز XP درج نمیشود.

لازم به ذکر است اینکار توسط ابزار Tweak UI Power Toy ساخت مایکروسافت از طریق Logon > Unread Mail نیز امکان پذیر است.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: مقالات OUTLOOK , ,
تاریخ : جمعه 27 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

ممکن است قصد داشته باشید تا چند روزی به سفر بروید. با این حساب ایمیل هایی که برای شما ارسال میشود طبعأ بی جواب میمانند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک قابلیت جالب نرم افزار Outlook Express بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید ایمیل هایی که برای شما می آید را به طور اتوماتیک یک جواب بدهید. به عنوان مثال در صورتی که در سفر باشید میتوانید کاری کنید که پس از دریافت هر ایمیل ، پاسخی که در بر دارنده در سفر بودن شماست برای نگارنده ایمیل ارسال شود.

برای این کار:
ابتدا با استفاده از نرم افزار Notepad متن مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را در جایی Save کنید.
حال نرم افزار Oulook را اجرا کنید.
سپس به منوی Tools رفته و از Message Rulles روی Mail کلیک کنید.
اکنون از قسمت Select the Conditions for your گزینه For all messages و از قسمتSelect the Action for your گزینه Reply with messages را علامت بزنید.
در ادامه ، روی عبارت Message از بخش Rule Description کلیک کرده وپس از انتخاب ایمیل ذخیره شده، کلید Enter را بزنید.


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: مقالات OUTLOOK , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
از این که به وبلاگ من سر زدید خیلی خیلی ممنونم باتشکر حمیدرضاخوری